IRBTC - Welcome To Iranian BTC Miners Site

Make Money From Bitcoin - Give Free BTC

IRBTC - Welcome To Iranian BTC Miners Site

Make Money From Bitcoin - Give Free BTC

Last Idea - آخرین نظرات

تصاویر زنان در زمان قاجار

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱ ب.ظ

تصاویر زنان در زمان قاجار

.

روایت تصویری از زنان دوره قاجار

به گزارش سرویس عکس و تاریخ فرارو، بی شک یکی از دلایل ارزشمند بودن مجموعه عکس های آنتوان از ایران عصر قاجار، علاقه او به ثبت ابعاد مردم شناسی و زیست اجتماعی در این عصر است که باعث می شود او را پدر عکاسی اجتماعی در ایران بدانیم.

 

او سهم بزرگی در عکس قدیم ایران دارد و آنقدر مجذوب زندگی مردم کوچه و خیابان در زمانه خود بود که از هر کس در هر طبقه ای اعم از گدا و درویش و کولی و معتاد و دلاک می خواست که به آتلیه او برود و جلوی دوربینش نشسته و سوژه عکاسی شود.

دلمشغولی آنتوان به ثبت زندگی مردم باعث شده تا آنچه امروز از مجموعه ۷هزارتایی عکس های او برای ما باقی مانده گویای زندگی در بیرون و اندرون خانه مردمان اواخر عصر قاجار باشد؛ چیزی که در عکاسان شاخص آن دوران چون عبدالله قاجار و ابراهیم خان عکاس باشی کمتر یافت می‌شود.

در این میان زنان قاجار و پوشش و زندگی آنان فصل قابل توجهی از مجموعه عکاس است. او از زنان طبقات مرفه شهری تا زنان روستایی، دختران کولی و تن فروش از فارس، کرد، گرجی، زرتشتی و ارمنی را به عکاسخانه خود می برد و و از آنان عکس می گرفت و به این صورت گالری بزرگی از عکس قدیم ایرن بر جای گذاشت.

نگاه مستند آنتوان در ثبت زندگی باعث شد او جدا از عکس‌های آتلیه ای دوربین خود را بر دارد و به اندرونی خانه ها هم برود تا ابعاد دیگر زندگی زنان را به تصویر بکشد. عکس های زنان بالرین و مطرب یا دختران محصل یا زنانی که در حیاط، مطبخ و سر سفره، در حال قلیان کشیدن یا قالیبافی هستند مربوط به همین قسمت از کار عکاس است.

143683 766 تصاویر زنان در زمان قاجار

زنان و قلیان در زمان قاجار

143682 180 تصاویر زنان در زمان قاجار

آسک یا آسیاب دستی و دختران در حال آرد کردن گندم


BTCClicks.com Banner





Idea  ۰

Dont any idea

Sent Idea

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
IRBTC